Поиск

Полнотекстовый поиск:
Где искать:
везде
только в названии
только в тексте
Выводить:
описание
слова в тексте
только заголовок

Рекомендуем ознакомиться

'Статья'
наркоман может стать преступником, удовлетворяя свои потребности в наркотике. Чтобы не быть голословными, приведем выдержки из Уголовного Кодекса Ук­...полностью>>
'Статья'
Взаимоотношения интеллигенции и власти издавна интересовали социальных мыслителей. Еще Сократ утверждал, что пока «в государствах не будут царствоват...полностью>>
'Документ'
Проанализировав текущую ситуацию в образовательной сфере, мы пришли к необходимости поделиться с вами идеями о том, как с помощью инициатив Майкрософ...полностью>>
'Календарно-тематическое планирование'
4. Разложение квадратного трехчлена на множители. Объяснение новой темы. Практикум по решению задач. Проверочная работа. Квадратичная функция и ее гр...полностью>>

Щит веры или Ответы древняго благочестия любителей на вопросы, придержащихся новодогматствующаго иерейства

Главная > Документ
Сохрани ссылку в одной из сетей:

ЩИТ ВЕРЫ

или

Ответы древняго благочестия любителей на вопросы,

придержащихся новодогматствующаго иерейства.

[составлены в конце 18 века]

ОГЛАВЛЕНИЕ

Настоящия книги триста осмидесяти и дву ответов

Предисловие

Увещение

Часть первая, раздел 1.

Ответы:

1. О православней святоцерковной вере, яже есть крепкое и твердое разумение, со дерзновением в сердцы о Бозе и о вещех спасеных.

2. О исповедании веры христианския на дву вселенских соборех, и о дванадесяти артикулах, то есть [или] сложении веры православныя.

3. О вере христианской, иже есть правый и истинный закон, и в слове Божии утвержденный.

4. О святей соборней и апостольской церкви, в нюже веруем, кая под единым женихом Христом пребывает, а еретических же учений и действ чужда.

5. О святей церкви, кая за себе и за нас ответствует: и известно, яко и грехи кающихся при церкви, а не кроме церкве разрешени имут быти.

6. Яко воистину без святыя церкве спастися невозможно.

7. О яже во святем евангелии писанное и не писанное вся сия приемлем, и содержати усердствуем.

8. Яко имеем святую соборную и апостольскую церковь, яже есть не стены и покров, но правая учения и предания божественных правил, и святых собор, и святых апостол.

9. О святей и соборней церкви, яко за крепкими свидетельствы исповедуем быти до скончания века.

10. Яко церковь святая во времена случайная может кроме священников и видимых церквей пребывати и спасати, и творимое крещение от простолюдин, яко простии по нужде крещающии правилами приятни.

11. О установлении седми таин, яко о сем святокафолическая церковь явно ответствует Катихисисом Великим.

12. О еже от святых учителей церковных речена быша до скончания века жертвоприношению быти, от тех же предрекошася и запустению оной от слуг антихристовых быти.

13. Яко Христово священство по образу Мельхиседекову сказуется вечно быти во имении епископов: ныне же видственно того не зрится: еретическое же несть Христово и вечно.

14. О еже якоже в ветхом законе, тако и в новом многажды о многом до скончания века предрекошася, но за нехранение закона вся упразднишася: убо и истинному священству оскудевшу, нужно есть и жертве сей истинной оскудети.

15. Новины и изменения от когда начашася: с новинами же последствует и пресечение священства.

16. Яко развращаяй во святем евангелии Христа Бога нашего предание получит со отлучением от церкве проклятие.

17. О нужных случаев таин, яко не иныя кия определяются быти, точию две: крещение и покаяние.

18 и 19. О святей тайне святыя евхаристии, до пришествия Христова како будет совершатися.

20. О еже яко еретическия тайны не могут тайнами истинными нарицатися.

Части первыя, раздел 2.

О новинах российския церкве.

Собственно в трех частех, и в десяти разделах показуется.

21. Во второй части, о всяких ересех, яко не нагло имеют нечестие к Божеству.

В третией же части, о неприятии нашем новодействуемаго крещения, и о количестве нововнесенных в него вин.

Часть, 1.

О новинах нынешния великороссийския церкве.

Раздел, 1.

Статии:

1: О согласии российския церкве перваго чина с еретиками.

2: О нынешних российских архиереях, иже крест Христов трисоставный, образ Святыя трисоставныя Троицы, отметают и не приемлют.

Раздел, 2.

Статии:

3: О согласии нынешния российския церкве с еретики, не верующими во Святую Троицу и в воплощение Сына Божия.

4: О нынешних архиереях, херосложне персты благословляющих.

5: Яко чрез сие херосложное благословение киим еретиком уподобляются.

Раздел, 3.

О неистовем богословствовании великороссийския церкве.

Статии:

6: О нынешней великороссийской церкви, яко не точию таинства веры во образовании отметает и не приемлет, но и в самом учении богословском существо божественное поруговает.

Раздел, 4.

О хуле на Господа Бога Отца Вседержителя Саваофа.

Статии:

7: О нынешних богословах, неправе мудрствующих о Господе Бозе.

Раздел, 5.

О хуле на Сына Божия, и на тайну воплощшагося Слова Божия, такожде и на спасительное имя Исусово.

Статии:

8: О Скрижали, в нейже Дамаскин иподиакон развращенно толкует Христова словеса.

9: О тайне воплощьшагося Сына Божия, якоже древле православная церковь двема перстома, имаже знаменаемся, двоестественное Христово таинство образовати и исповедати законополагает: российская же церковь сие образовательное исповедание демонским и чертовским порицает.

10: О нареченнем от Бога Отца чрез безплотнаго слугу пречистей Деве еврейским языком возвещенное пресладкое имя Исус: и яко сие всеспасительное имя новороссийская церковь равноухим порицает.

Раздел, 6.

Статии:

11: О неравом богословствовании нынешния церкве о безначальном Бозе, чрез своего учителя Платона предаемое.

Раздел, 7.

О догматех и преданиях нынешния великоросийския церкве, согласующия перваго чина с еретиками.

Статии:

12: С еретиками, иже о святей богословии неправославно мудрствующими.

13: С еретиками, слияние о Святей Троице согласно мудрствующими.

14: С еретиками евномианы, вместо крещения возливающими на главы своя до пояса.

15: С еретиками, иже поливание крестящимися, церквей и храмин не имущими.

16: С еретиками манихеями, иже солнце и луну Бога творящими.

17: С еретиками маркионитами, иже учат три начала Божеству проповедати.

18: О трегубой аллилуии, како Пресвятая Богородица откры списателю жития преподобнаго Евфросина.

19: О согласии нынешния церкве с еретиками маркионитами, иже приходящих от различных грех прощают без всякаго страха.

20: С еретиками нарицаемыми павликианами, мудрствующими о Христе смиренная.

Раздел, 8.

Статии:

21: О согласии нынешния российския церкве с латиноримскими, лютерокалвинскими, еллиньскими и агарянотурскими ересями. В первых о латинех и люторах, мудрствующих Христа Бога от Иоанна Предтечи в реце Иордане обливанием крещена, с ними же российская церковь в разумении соглашается.

22: О зачатии человечестем латыни мудрствуют, что не вкупе душа с телом созидается, такожде и россияне с ними согласуются.

23: О богомерзских агарянотурцех, иже о воскресении мертвых проповедают, что мужие яко мужие, жены же яко жены востанут, и россияне сим пособствуют.

24: Яко латыни в своих костелах многажды на коленех стоя молятся: подобне и в российских ныне церквах.

25: О книзе Щите веры Иоакима патриарха, в ней же о возглашении в литоргии.

26: О уставленном звону от великороссийския церкве возглашению словес Христовых, подобном латином.

27: О пении партесном, подобне латином.

28: О написании евангелистов подобне латином.

29: О латинех, странно пишущих распятие Христово, подобне и россиянех.

30: О литургии, в ней же две просфиры за патриарха и царя отлагаются.

31: О панагиарном хлебе, на нем же вместо креста Христова двочастный полагается.

32: О артусе и на нем такожде.

Раздел, 9.

Статии:

33: О злославных еретицех Евтихе и Диодоре, новороссийская же церковь в мудровании и сим подобится.

34: О пременении сложения перстов в крестном знамении, подобствующим сим арменом и северианом еретиком.

35: Знаменование креста триперстным сложением уподобляется латинскому, от восточнаго учителя Константина Панагиота означенному.

36: О святых иконах, живописуемых подобне латином.

37: О нынешних живописцах, иже пишут на иконах треугольник.

38: О тех же живописцах, иже пишут великий глаз.

39: О пречистей Богородице, юже пишут распростертыми власы подобне латином.

40: О преписывании икон чудотворных.

41: О отложении поклонов земных во святую 40-цу и в прочия посты, егда поется аллилуия, подобне латином и лютерокалвином.

42: О брадобритии, согласном латином и всем иноязычником.

43: Яко нынешнии архиереи попам повелевают усы подстригати подобне татаром и срацыном.

44: Яко всяк молитву дея покрытою главою срамляет главу свою, такожде и жена раскровенною.

45: Яко россияне дворяне во всем все обычаи и поступки немецкия и лютерокалвинския содержат.

46: Яко латыни, люторы и калвины комеди строят, равне и россияне.

47: О первом дни сентября месяца, како на первом соборе Никейском от святых отец уставися празновати индикту, еже есть новому лету, ныне же уставися праздновати генваря в 1-й день, в равнообразие латыном и лютором.

48: О латынех, иже на костелах своих крыжи своя поставляют, подобне и россияне.

49: Яко латыни, люторы со псы из единых сосудов ядят: подобне оным и россияне мнози творят.

50: Латыни, люторы, и прочии языцы давленину и прочее ядят: равне и россияне, паче же и высокия лицы ядят.

51: О табаке, иже чрез естественными образы употребляюще пиют.

52: И о разрешающих и не постящихся.

53: Святую великую 40-цу и прочия посты по правилам святых апостол 29-му и 69-му.

54: О нынешних монахах.

55: О монахах, иже как простых, так и освященных, птиц ядят, подобне латинским.

56: О не носящих на себе крестов.

57: О резных и алебастровых образах.

58: О ангелах из алебастра.

59: О аптеках и гофшпиталах, и яковы в них мерзости употребляеми бывают.

60: О натомении мертвых.

61: О конском рыстании.

62: О властях как мирских, так и духовных.

63: О господских детях.

64: О путрении власов.

65: О безчинном в церкви стоянии.

66: О камеде, опере и маскараде.

67: О клириках.

68: О нынешних монахах.

69: О нынешних малороссийских попах.

70: О семинаристах.

71: О прении и при ней музыки, и прочаго безчиния.

72: О нынешних господах.

73: О святых иконах.

74: О распятии Господни, иже треми гвоздьми прибивают.

75: О подобии манихейскому учению.

76: О бываемом погребении у господ.

77: О архиерейских посохах со змиями.

78: О чине в крещении и миропомазании ног.

79: Яко в крещении не во осмый день.

80: О странных имянах.

Раздел, 10.

Статии:

81: О нынешних российских архиереях, вооружающихся и хулящих древнее благочестие.

82: Древнее предание.

83: Древнее благочестие.

84: О вседерзом оглаголании древняго благочестия.

85: О ныне российских учителех, соединяющих древлеправославных христиан с еретиками.

86: Древлеправославную церковь именующих блудницею.

87: О порицании арианством.

88: О порицании македонством.

89: О порицании несторианством.

90: О порицании арменством.

91: О порицании латинством.

92: О порицании древлецерковное содержание.

93: О двоеперстном сложении, от черта быти сказующих.

94: О том же двоеперстном сложении, иже волшебным знамением порицают.

95: О древлеправославных пречистых тайнах поругание.

96: О изображенней на иконе Божии Матери.

97: О кресте животворящем, иже именуют раскольническим, брынским.

98: О том же животворящем кресте.

99: О не приемлющих поливательнаго крещения нарицают афеистами.

100: О отвержении древних антимисов.

101: О Стоглавом соборе, иже недостойным быти сказуют.

102: Того же собора священных отец возъименовали безмозгими.

103: О православном учителе Стефане Зизании, иже проименоваша эфиопом.

104: О наругании Константина Панагиота.

105: О порицании изложения святейшаго Филарета душепагубным.

106: О мучениках Христовых, иже за ложныя почитают.

107: О книзе именуемой Кирилове, юже злословяще ложною нарицают.

108: Афанасиевы ответы такожде ложными порицают.

109: О повести Трояна царя, юже отмещут.

110: Куколь, иже есть образ незлобия, называют кукишем.

111: О порицании пения староцерковнаго.

112: О книгах старопечатных и старописменных, яже именуют старогадкими и проч.

113: О порицании имени Исусова.

114: О ложном сказании на пророков, и о Авраамове взятии дров.

115: О покропительном крещении.

116: Яко писаниям святым не имут веры.

117: О книгах греческих, яже ныне печатают латыни и немцы.

118: О книзе Щит веры Иоакима патриарха, и о Требнице Петром Могилою сочиненном.

119: О латынех, иже древния святыя книги растлевают, подобне и россияне.

120: О Флоренском соборе, иже принесоша латыне восточным отцем книгу ветхую: равне и россияне Деяние соборное и Феогностов потребник.

121: О обливательном крещении, яко латинов, лютеров и калвинов, и прочих единопогруженцов и обливанцов нынешняя церковь приемлет неповторне.

122: О приходящих от ересей латинам, лютором и калвинам не повелевают ереси и ересиархов проклинати.

123: О приятии церковию обливания и единопогружения.

124: О восприемниках на крещении еретиков.

125: О браках с еретики.

126: О сообщении россиян разных вер с еретики с латины, люторы, калвины и со армены, и прочими в молении.

127: О сообщении в ядении россиян с еретики.

128: О сообщении, не точию с еретики, но и со псы из единых сосудов ядение.

129: О множестве издания богохульных и святохульных книг, во опровержение всего древлеправославнаго предания.

130: О послушании российския церкве амазонским ложам всюду умножатися.

131: О поставлении чинов, причащающихся ересям: жидовской, симонианской и македонианской.

Часть вторая.

О ересях, яже не наглое имеют нечестие к Божеству, но некоторую прикровенность.

Глава первая.

О ересях, иже друг ко другу взаимное имеют любопрение.

Глава вторая.

О православней вере во Святую Троицу, яко не точию словесы, но и от дел и вещи познавается.

Глава третия.

Яко не мощно есть всем ересям во единой церкви явно утвердитися.

Часть третия.

О новодействуемом крещении.

Ответы:

22. Яко чесо ради его приимати опасаемся, и о количестве нововнесенных в него вин во двадесяти седми показаниях явствуем.

23: О неприятии таин великороссийския церкве, яко лишаются благодати Святаго Духа, и за премножество вин не должны приятися.

24: О еже яко поелику великороссийская церковь приобщается верховнейшим еретиком: латином, люторам и калвинам: убо и прииматися должни суть по готовому образу изложенному.

25: О еже яко по Христе и от крещения истиннии христиане нарицаются.

26: Яко нынешняя великороссийская церковь прилагается своими ересьми к вящьшым еретиком: убо прибегшия от нея к древлеправославней церкви по правилам святых апостол и святых отец должно покрещевати.

27: О сем, яко мы готовому святых отец прилагаемся уставу, и от священных страдальцов начало прияхом покрещевати нынешних россиян.

28: О еже яко по нужде крещающии несвященнии жидов и срацын и кроме проклятия, не суть противнии святей церкви.

29: О новотворимом крещении многажды рехом, яко не мы не приимати начахом, но священный полк страдалец якоже священнии, тако и несвященнии.

30: О надежде на всезрящее око, яко без всякаго примеса противных действий православие хранящих соблюдаем, а новопросыпанных Никоном новин приимати опасаемся.

31: О еже яко крестити простолюдину по нужде от еретик никоегоже препятствия в писании не обретается, и о преступающих закон Божий по нужде и без нужды.

32: О еже яко святии древле крещаху, аще и простолюдини, но не без действа Святаго Духа.

33: От доводов святаго писания ясно показуется, яко святый Филипп крести самаритян не без содействия Святаго Духа, и яко не прияша не Дух оставления, но дух знамения и чудес творити.

34: О еже яко не простолюдина опасает крестити после руки еретической: но после руки еретической крещенных не вчини за крещенных. Номоканон, правило 203.

35 и 36: О еже како крестити род человечь, яко никоего различия возрастным со младенцами в чине крещения не показуется, о чесом в выше указанном 10 ответе, в приведенных свидетельствах может достоверно видеть.

37: О еже, яко по нужному сему времени, оберегаяся священических действ, с символом православныя веры, читая оный 3-жды, во имя триипостасной Троицы, крещаем бывает требующии от нас крещения: и о отрицании сатаны, и обещании Христу, в древлепервенствующей церкви от простолюдин бывшем.

38: О еже яко потребно имети восприемников при крещении, аще и от простолюдин действуемом, якоже и в десятом ответе засвидетельствовася, или от Захария Копестинскаго показася.

39: О крестном воображении, яко о обоих крестителя и крещаемаго, по согласию святых учителей церковных, на себе образом смиренным верою существуем, и тако тем крещение всеблагодатне у нас совершается.

40 и 41: О еже яко крещение случающееся по нужде с трикратным погружением, и с приглашением триипостаснаго имени, бывает совершенно, и потом нетребовательно исполнения молитв.

42: О мvре и руковозложении, яко крещения тайна по нужде и без мvра и руковозложения совершена есть.

Части первыя, раздел, 3.

Ответы:

43, 44 и 45. О показании доводов трепогружательнаго крещения, его же на десять разделов располагаем.

Раздел, 1.

Яко святиии апостоли без всякаго изъятия от еретик действуемаго крещения не приемлют.

Раздел, 2.

О еже яко во времена первенствующия церкве, последующе святым апостолом, святии учители поместными соборами такожде всех еретик и раскольников крещение отмещуще не приемляху.

Раздел, 3.

Яко мнози святии учители во время вселенских и поместных соборов, и проч., соглашающеся со апостольскими правилы и первенствующия церкви обычаю, яко в три погружения, тако и от всех еретик крещение не приемлюще, паки совершенно второе крестити поучают.

Первое: О еретицех наватианех, рекше чистых.

Второе: О еретице Павле Самосадском и павликианех.

Третие: О еретице Монтане и мантанианех.

Четвертое: О еретице Фотине и фотинианах.

Пятое: О еретицех воздержниках.

Шестое: О еретицех вретищниках.

Седьмое: О еретиках апотактитах.

Осмое: О еретиках водопредстателях.

Девятое: О еретиках четыредесятниках.

Десятое: О еретицех средницех.

11: О еретиках саватианех.

12: О арианах еретиках, иже от Александрии.

13: О еретицех аполинарианех.

14: О еретиках маркионитах.

15: О еретицех уалентианех и прочих.

16: О еретицех пелагианех и келестианех.

17: О еретицех евтихианех и диоскорианех.

18: О еретицех несторианех.

19: О еретицех севирианех.

20: О еретицех арменех.

21: О еретицех древлелатынех.

22: О белорусцех униатах, приглашающих имя папы римскаго в своих службах.

23: О неприятии от святыя церкве от всех еретик крещения.

24: О агарянских детех, крещающихся от невольствующих священников.

25: От ложно сотворшихся священник крещенных.

Раздел, 4.

Яко святая правила вселенских и поместных соборов, ит святых отец, не еже точию ради не трех погружательнаго крещения, от еретик приходящих повелевают второе крестити, но обновления ради и важных и многих вин.

Раздел, 5.

Яко святая кафолическая церковь не непреложный же имеет предел, еже втораго или третияго чина еретик не крестити, но иногда единех и тех же приемлет под проклятие ересей, иногда же и под миропомазание, а иногда тех же и совершенно крестить повелевает.

Раздел, 6.

Яко аще и не приемлется от еретик втораго и третияго чинов крещение, но вин ради благословных и нужных.

Раздел, 7.

Понеже приимаше святая церковь от малых еретик крещение, но смотрительно: смотрительныя же вины в законныя и обдержныя в божественном писании не полагаются.

Раздел, 8.

Яко аще и приемлют правила по смотрению от средних еретик крещение, но под миропомазанием: настоящаго времени нужность не допущает иметь миропомазание: убо и отнюд тще есть защищающих новодействуемое крещение на тыя (правила) указание.

Раздел, 9.

Яко аще древле по смотрению и приимаху крещение от еретик под миропомазание, или проклятие ересей, но точное нашему крещению.

Раздел, 10.

В нем же глав дванадесять.

О нынешней великороссийской церкви,



Скачать документ

Похожие документы:

  1. Новгородское старообрядчество XVIII века предварительный очерк историографии (преимущественно до 2003 г.) и некоторые аспекты истории*

    Документ
    Прошлое и настоящее старообрядчества, «самого значительного религиозного движения в истории русского народа»1, в последние годы все чаще становится темой научных исследований.
  2. Догматика, история и полемика в творчестве староверов белокриницкого согласия (1846-62 гг.)

    Автореферат диссертации
    На протяжении более трех веков староверие оказывает значительное влияние на многие стороны жизни российского общества. Раскол Русской православной церкви и возникновение старообрядчества стали отправной точкой сложных процессов не

Другие похожие документы..